Monday, January 22, 2007

nabilah jadi pengawas..


hari pertama seorang pengawas

Hari ini adalah hari yang bersejarah untuk anak tunggal aku Nabilah. Hari ini dia dilantik menjadi pengawas di sekolahnya.
Aku dan isteri berbangga tengok dia..dan kelakar juga..sebab dia excited sangat untuk kesekolah hari ini dengan uniform pengawasnya. Pukul 5 pagi dah bangun nak pergi sekolah..mama dia suruh tidur semula.

Dah beberapa hari Nabilah berharap dia dipilih menjadi pengawas..dia suruh atuk dia sembahyang hajat, doakan semoga dia jadi pengawas dan apabila dia tahu dia terpilih, kelam kabut telefon atuk dia, nak ucapkan terima kasih untuk doa-doa dari atuknya dan tidak sabar-sabar menyuruh aku belikan uniform pengawas dengan segera.

"Nabilah jadi pengawas sebab Nabilah nak jadi pandai macam mama"..itu kata dia pada aku..aku senyum aje sebab memang kenyataan, mamanya lebih pandai dari abahnya..."tapi abah lagi banyak duit dari mama" usik aku.."eleh" cebek nabilah.

Aku bahagia tengok satu-satunya anak aku ni gembira hari ini. Dialah harta aku paling berharga bukannya wang ringgit, rumah, kereta besar...

5 comments:

Harajuku PearL said...

alah..comelnya....teringat pulak zaman sekolah dulu pulak...

Pato & Pearl

oldrockers said...

tq pato & pearl..memang comel tu..time sekolah adalah time yang paling best sekali..

HLiza said...

Happynya dia..moga2 jadi pengawas yg berkaliber dan ber'daddy'kasi..he he.. Tahniah ya Nabila.
Kalau boleh kami tak nak Iqa jadi pengawaslah sebab dia ni cengeng sikit..nanti asyik2 kena buli dgn bebudak lain.

abe jol said...

hehehe..teringat zaman jadi pengawas glamour dulu..

oldrockers said...

liza..kalau iqa jadi pengawas mungkin dia boleh jadi tough kot

abe..lu mana pergi!!