Wednesday, January 17, 2007

power struggle...


Semalam NST ada meeting..aku tengok ada BOSS besor turun dari KL...aku tak diminta hadir dalam meeting tersebut. Sekali sekala aku dipelawa juga meeting dgn orang-orang besor ni tapi kali ini aku tak diperlukan hadir so aku angkat kaki cabut.

Hari ini aku cuba merisik apa yang dibincangkan dalam meeting tersebut, mereka bincangkan tentang kenaikan pangkat dan satu nama telah dicanangkan untuk menjadi assistant pada boss JB yang ada sekarang.

Aku terperanjat juga dengar nama yang disebut untuk promotion tersebut..ada suara-suara halus kata dia tak layak sebab performance dan sales dia teruk. Aku sebagai orang luar hanya melihat sahaja apa yang berlaku dan tak akan terlibat dalam politik yang berlaku di pejabat NST ni. Aku pernah kerja di pejabat korporat yang jauh lebih besar dari NST dan 99.9% stafnya melayu..politiknya lebih hebat dan kotor..aku bertahan 4 tahun aje..kemudian aku angkat kaki..belah..senang hati.

Kesimpulannya..rezeki ditangan tuhan..layak tak layak hanya masa yang akan menentukannya..aku harap sahabat aku yang akan naik pangkat ni akan buktikan dia boleh buat kerja..sebab aku tengok hari ni..konflik dah bermula, dia mungkin kehilangan seorang dua kawan baiknya dan yang sedihnya mereka ini semua sahabat aku yang dah berpuluh tahun aku kenali.

3 comments:

HLiza said...

Now I remember why I can't stand office work..politics sebahagian darinya!

Harajuku PearL said...

unfortunately whether we like it or not the politics will happen one way or another. Whether we can survive it or walk away instead..tats another story.....

Lagi besar organization lagilah rancak "permainanan" nya....sigh..

Pearl + Pato

abe jol said...

politik disini lagi gila...nak muntah tengok