Sunday, December 03, 2006

you're not going anywhere....


mana mau pigi??

Seperti biasa aku akan datang ke office NST lewat pagi untuk mengambil job-job yang aku kena buat, pagi tu aku tengok boss NST tgh kasi memo kat sales team dia..lepas dia orang dapat memo tu..terdengar suara rungutan dari dia orang..rupa-rupanya dia orang tak dibenarkan cuti sepanjang cuti sekolah ni..tension semua orang..

Aku yang kebetulan ada kat situ pun dapat memo tu.....

aku : ooi apa ni? aku bukan staff NST..mana boleh dapat memo takleh cuti ni!!!?

boss : memangle kau bukan staff, tapi kalau sales team aku bawa balik jobs nanti siapa yang nak buat design kalau kau takde?..kau tu kan ke designer yang dilantik NST..nanti aku nak bagi sape buat?.. KL sure tak nak buat punye!

aku : aku pun nak holiday jugak!! aku tengah tension ni!!..hari tu artwork banyak salah!!

boss : habis aku nak cakap apa..ini arahan CEO..Datuk..

aku : nanti aku suruh bini aku call kau..

boss : aku nak cakap apa dengan dia?? haha haha

So nampak gayanye..aku boleh jalan-jalan lama sikit bila krismas aje..hari lain tak dapat le..sales team NST tu dijanjikan trip ke Paris kalau dapat hit target..macam mission imposible je aku tengok targetnye..berjuta-juta..tapi tak mustahil!! dia orang pun selalu dapat pegi overseas, aku aje yang tinggal!! nasib badan..tapi kalau dilihat dari sudut yang positif..MEREKA MASIH PERLUKAN AKU!! itu penting..untuk usahawan kecil macam aku..masih boleh cari makan.

Mungkin tiap-tiap hujung minggu aku bawa keluarga aku ke tempat special..tak le diaorang boring sgt sementara menunggu krismas tiba.

3 comments:

abe jol said...

tu la..wa nak pikir mana tempat yang tak boring ni susah..tapi kalau layan movie tak boring sebab citer dia bertukar2..hehehe..dah tgk cicakman ke

Anonymous said...

abah,nst tak bagi cuti tapi bagi gaji untuk shopping hi..hi..

Anonymous said...

sehari bersama insan yang kita sayang, adalah lebih baik dari seumur hidup bersama insan yang kita tidak sayangi.

as family man, time is so precious..so have fun bro.