Monday, November 27, 2006

cuti-cuti malaysia


artist impression danga bay festive mall

mana nak pergi cuti sekolah ni...orang rumah & aku ada buat plan nak pergi kucing atau kota kinabalu..tapi percutian ini banyak bergantung pada budget aku..kalau ada rezeki dapat payment dari nst dalam seminggu dua ini..maka fly le aku sekeluarga ke malaysia timur..anak aku nabilah beriya-iya nak pergi sana sebab dia nak rasa nak flight.

percutian kat semenanjung ni best jugak..tapi kalau nak pegi jauh-jauh sikit, kos pun lebih kurang macam pegi sabah sarawak jugak..so hopefully dapatle aku bawa anak aku terbang nanti.

di johor bahru, tempat tumpuan sekarang ialah di danga bay..danga bay terletak di tepi laut pantai lido dan telah dibangunkan dengan pesat sekali..ada festive mall - macam central market kl sikit - italian restaurant, open space for concert & event, green area untuk kanak-kanak menendang bola, x games area, makan-makan banyak, tram, boat ride, rent a bicycle dan macam-macam le..so aku sekeluarga selalu habiskan weekend kat sini.

tapi yang aku paling frust sekali bila danga bay ini dibangunkan ialah gelanggang tenis kat situ telah dimusnahkan..terdapat lebih sepuluh tennis court kat situ dulu..situ le tempat aku riadah hampir tiap-tiap petang dulu...main tennis dengan member kerja...sekarang ni dah takde sport & exercise..masalah perut!!

4 comments:

Anonymous said...

Yang pergi Sarawak tu harap-harap jadilah...

HLiza said...

Nak exercise takyah main tenis, lari ajelah keliling rumah tu.
Macam best aje Danga Bay ni..

oldrockers said...

terima kasih untuk panduan senaman tu puan..danga bay memang best..nanti kalau dtg JB lagi..blh pegi ramai-ramai

nabilah..kalau abah ada duit kita pergi ok..

Anonymous said...

kalau pg sabah sarawak, kalau ada budget lebih naiklah MAS, kalau naik Air Asia, macam naik bas je, tak excited lansung.