Thursday, February 08, 2007

teman setia



Lilo..itu nama kucing anak aku nabilah...tapi Lilo tak berapa ngam dengan nabilah..sebab nabilah bergurau kasar dengan dia.

Lilo sentiasa setia menemani aku sampai dinihari bila aku siapkan artwork aku. Lilo akan tidur terlentang diatas kertas-kertas aku yang berselerak di lantai dan tak bergerak sehingga aku selesai bekerja. Sekali sekala aku cuba berbual dengan Lilo..semua pertanyaan aku dibalas dengan bunyi meow..aku tak faham, dia pun tak faham.

Lilo adalah kucing ketiga kami..yang pertama Kitty..mati dilanggar kereta..oleh aku..orang rumah aku menangis, aku tak perasan dia tidur bawah tayar. Kucing kedua Stitch..dicuri orang..anak aku pulak menangis.

Harap-harap Lilo boleh hidup lama......

4 comments:

HLiza said...

Kekadang geram gak temgok kucing ni boleh tido lama2 sampai 18-19 jam..takde keje lain ke.. tapi yalah, takkan nak suruh dia basuh pinggan pulak.

Harajuku PearL said...

Lilo - senang senang datang lah jumpa Sky and Rain...hehehe

Pato & Pearl pun suka tido....

P&P

Anonymous said...

kucing, mmg sahabat setia manusia. Kami dulu bela kucing nama Minah Lorat, along takut asyik jerit je, lepas tu ayulah yang kena marah dengan ibu. Last-last Minah Lorat sesat di Highway, bila abah bawa pindha ke Johor, dia terlepas dari dalam van, lari entah kemana, sedih. Satu hari, ayu nak bela kucing betul-betul, bila dah takde orang sibuk suruh ayu halau kucing lagi.

Harajuku PearL said...

Gong xi Fa Cai..!!..Happy Limau Day..!!..Ni mesti cuti panjang ni tau..

Pearl