Friday, February 02, 2007

buat bisnes lain..



Abang aku menasihatkan aku supaya mengembangkan bisnes aku ke bidang lain pulak, just in case anything happen to my advertising business ni! Dia bercakap mengenai trading barang dari China..Aku dengar aje semua rancangan dia sambil memikir apa bisnes lain aku nak buat. Abang aku takde masalah nak berniaga overseas, Kebanyakkan masa dia travelling overseas buat bisnes, aku bisnes kecil-kecilan aje.

Semua nasihat dia masuk akal jugak, aku kena be prepare untuk benda-benda yang tak dijangka, sekarang ni orang tengah suka, esok lusa belum tentu lagi. Aku takde masalah kalau nak berniaga kecil-kecilan, jual barang sana sini tetapi dalam scale yang besar-besar ni yang aku cuak sikit..pengalaman takde, bukan macam dia.

Mungkin aku expand aje business advertising ni diam-diam, ambil jobs lain jugak, bukan cencentrate kat satu big client aje, semalam company lama offer aku semula kerja selepas 12 tahun aku tinggalkan company itu..how much do you want? katanye, hari ini seorang sahabat offer aku projek..semua ini aku tolak demi nak jaga hati client aku yang besar ini.

Esok..nak sambung fikir lagi....fikir tak perlu duit, nak start business yang perlu duit!

3 comments:

HLiza said...

Kalau ada duit, semua boleh jadi! Fikir2kanlah lagi ya..memang elok kembangkan sayap ni, in case apa2 jadi ada jugak back-up.

oldrockers said...

betul tu makcik liza...nanti gua try business lain.

Harajuku PearL said...

wah bagus ada semangat enterprenuer ni..mudah mudahan jadi macam Donald Trump..hehe
Busines import export itik nak?? oops...

Pato & Pearl