Friday, October 06, 2006

i'm gettin' older?


Aku peminat setia pada lagu-lagu rock...genre muzik ini..tak pernah lekang dari diri aku..muzik terbaik bagi aku semestinya irama yang datang dari sweet charity, deep purple, iron maiden, gun n roses, search, rusty blade, whitesnake, black sabbath, metallica dll yang boleh diterima kepala. Bila ke kedai muzik CD pilihan aku mesti lagu-lagu macam ni...kumpulan rock yg baru-baru ni tak pernah menarik minat aku..

tetapi setahun dua ini..dah ada muzik-muzik lain yang dapat menembusi tembok kepala rock aku ini..aku dah boleh melayan lagu-lagu broery, iwan fals, james blunt, joe cocker dan muzik paling best untuk menemani aku lewat malam bila buat kerja ialah petikan instrumental gitar classic latin...syahdu..itu tandanya aku dah tua kata member-member rock aku yg masih rock..aku mengangguk tanda setuju..anak isteri aku takleh tahan kalau naik kereta dgn aku..sebab mesti pasang cd broery, lagu apa ni? asyik broery aje!..pasang le lagu lain...rungut anak aku...

Aku rasa pendapat kawan-kawan aku ada benarnya..aku rasa jiwa aku dah berdamai dengan dunia..tidak lagi marah pd alam, tidak lagi memberontak macam semua org lain tak betul, CD rock masih bersepah di atas meja kerja aku...tapi dah mula ditemani oleh CD CD ballad dan entah apa-apa lagi..tapi lagu favourite aku masih "one" (live version) by metallica.

Aku terima hakikat memang aku dah semakin tua..pilihan muzik aku sekarang adalah salah satu tanda-tanda tersebut...tapi rock tetap "special"

4 comments:

HLiza said...

Aduh.. tak mainlah rock kapak kat Malaysia ni.. I only like M.Nasir and Ramli Sarip.. kira idolale tu. Kita jiwa sentimental dan Latin ok!

HLiza said...

Broery tu rock ke? Yg tu rasanya lemah gemalai sangatlak..

oldrockers said...

setelah kepala gua benjol-benjol & senget akibat dihentam oleh lagu-lagu 'batu & besi' favorit gua tu..gua dengar pulak lagu broery dan pooffff macam magik kepala gua balik semula ke bentuk asal..amacam "great balancing act or what??!!"

abe jol said...

sebenarnya broery tu memang selalu jadi pilihan rockers yang telah bersara..ada member gua..rock giler..tapi karaoke kat rumah orang kawin nyanyi lagu broery..