Tuesday, July 10, 2007


macama mana 2 orang sahabat yang sama-sama menuntut di universiti yang sama, mempunyai karier yang sama & tempat kerja yang sama..begitu memusuhi antara satu sama lain?

kedua-dua manusia ini sahabat aku..jadi aku selalu cuba untuk tidak menyentuh hal-hal sensitif yang boleh membuat dia orang marah kat aku, semua ini berlaku pasal gaji..sorang dapat lebih sorang lagi bengang..apa benda le!! tapi yang kelakarnya pulak..yang gaji kecil tu, pangkatnya lebih besar..lagi tension dia.

satu lagi hal, ada seorang manusia meminta pertolongan dari aku, aku tak keberatan nak bagi tapi yang paling aku hairan bila dia kata "kalau nak bagi duit, bagi aje tapi jangan cuba nak nasihat dia tentang kehidupan, apa yang baik dan apa yang buruk" aku bagi jugak duit itu, tapi aku berharap dia berubah dan tahu apa dia keperluan dan apa dia perhiasan..apa guna hidup bergaya kalau hidup meminta-minta sana dan sini..

aku doakan 3 manusia ini berubah dan memperolehi kejayaan.

7 comments:

Rush Murad said...

kadang-kadang manusia ni susah sangat nak berubah jadi baik... dan ramai pula yang suka meminta-minta... sedangkan benda yg depa nak beli tu pun bukan penting sangat.... errrmm... dah nama manusia kan.... kita terima jer lah yg jenis2 macam ni kat keliling kita, mungkin sedara terdekat, mungkin kawan, jiran etc.... apa pun, apasal muka kau nampak familiar ek????

HLiza said...

Pasal duit semua jadi tak betul..kawan pun jadi lawan.

panjang langkah said...

betul tu..ada member tu kalau dah tolong sekali asyik la nak kena tolong selalu...payah gak..

Harajuku PearL said...

bila kita menolong ada pula ambil kesempatan..Nak kongsi nasihat dibilangnya Kepo pulak...Hairan melihat masyarakat sebegini...

Pasal gaji??? Soal paling sensitive ni..apasal orang kita ni suka sekali compare compare...mana mana pegi mesti ada golongan ni...

Pato

oldrockers said...

rush murad...muka familiar?..mungkin pernah jumpa di Johor kot

hliza..selalunya orang hilang kawan kerana duit..walaupun kerana hutang 10 ringgit!!

joe..boleh tolong, tolong bro..kalau takde sen nak kasi apa!!

betul tu pato!

Mr feckry said...

lihat la video di blog mrfeckry.mungkin ada kaitan dengan kamu

2nd head prefect said...

ada duit semua boleh jadi,taoi jangan jadi hamba duit.kita jadi tuan punya duit