Wednesday, February 13, 2008

berkorban..

aku breakfast bersama seorang sahabat pagi ni...dia dah kerja hampir 15 tahun dalam company yang sama, "Aku tak ada cita-cita nak naik pangkat, aku tak kisah semua itu" itu katanya pada aku..aku diam aje bila dengan dia cakap macam tu.."aku tak mahu..nanti nak kena pergi meeting sana-sini' sambungnya lagi. Aku diam lagi, sambil berfikir..bukankah naik pangkat tu bagus..dapat lebih duit..untuk dia untuk keluarga dan mungkin untuk orang lain jugak.

Macam mana seorang bapa membuktikan kasih sayang pada anak-anaknya...perlukah berada di sisi anaknya setiap masa walaupun serba kekurangan atau menyediakan segala kemudahan untuk anak-anak tapi masa bersama mereka..terhad.

aku masih tengah dok berfikir ni...betulkah tindakan yang kawan aku buat ni? adakah dia pentingkan diri sendiri atau pentingkan keluarganya?

2 comments:

HLiza said...

Tak naik pangkat pun kena gak meeting sana-sini.. Tapi kan bagus kalau member ni bersusah sikit utk masa depan anak2 dia..kan, kan, kan?

Anonymous said...

entah, mmg bleh kerja keras, tp rasanya, hubungan ngn family tu jgn smpai terjejas..lah kot. Sbb kita akan miss byk peluang utk lihat bebudak tu membesar. Kang sedar2 dah jadi rebel je.Bebudak tak faham, kita yang kena memahamkan...hmm...