Tuesday, March 06, 2012

jadile!!! ini pun ok apa!!...


Kawan kawan aku semua sengih memanjang, sambil bertanya sesama mereka “kau dapat berapa bulan?, “berapa ribu masuk”, "income tax tolak berapa?”…jawapan-jawapan yang aku dengar pulak. “ bolehlah!”, “tolak income tax banyak!”, aku punya 5 figures tolak income tax….respon dari bos”.., “tak sampai 3 bulan pun..(sedih sikit akak ni…mata nampak berair).
Manusia yang kerja macam aku ni mana ada bonus hujung tahun!.ada kerja ada gaji.. kadang banyak kadang sikit, kadang ada kadang takde..setiap sen adalah bonus untuk aku & keluarga, aku bersyukur…sebab di luar sana masih banyak lagi manusia yang kais pagi makan pagi…yang pergi kerja jalan kaki..berpanas & berhujan.
Semalam aku dapat Imac 27-inch dari NSTKL…aku ok aje..sebab aku bukan pekerja tetap company ni..aku hanya seorang buruh kasar yang menumpang cari makan kat situ melalui syarikat ciput aku tapi pemberian ini menunjukkan mereka seolah-olah menghargai kerja-kerja yang aku buat kat situ. Kira BONUS untuk aku le ni kot!!

3 comments:

novanexus said...

mintak la 2 biji bro..pas kat gua satu..boleh gua tolong lu buat keja

HLiza said...

Fuiiyyooo...tak tau pun wujud benda Allah ni! Orait apa..

oldrockers said...

Novanexus...org bagi sebijik nk buat camne..apple ni takleh nak share share

Hliza...macam tengok tv aje..silau bijik mata nk buat kerja..tapi ok la..pakai aje le..