Monday, September 24, 2007

menulis semula....


puasa tahun depan aku nak jual apa..?

Dah lama aku tak singgah kat blog aku, lebih dari sebulan aku tak tulis apa-apa kat blog ini. Ada orang kata blog aku dah berabuk..jadi dengan susah payah aku bersihkan jugak apa yang termampu blog aku ni, dah berkilat sikit..lagi pun dah dekat raya ni..elok jugak aku kemas sikit sikit blog aku ni..tinggalkan kerja-kerja lain aku kejap.

Sepanjang bulan Ramadhan ni, kerja aku masih berjalan seperti biasa..a lot to be done before hari raya punye holiday. Selalu bulan puasa ni kerja memang banyak sebab semua orang nak buat ad, promotion macam-macam..bukan murah pun barang-barang cuma peniaga nak ambil kesempatan musim perayaan. Aku tanya kat satu tauke kedai baju tu..berapa banyak business musim perayaan ni contribute kat business dia..lebih 30% dari business sepanjang tahun katanya. Banyak tu. patut dia bergantung sgt pada business musim raya ni.

Kawan aku pulak seorang tauke kurma kata..business sebulan ramadhan ni akan cover pendapatannya setahun, jadi dia pulun betul betul business bulan puasa ni dan 11 bulan yang lain business main-main aje katanya. Aku betul betul miss niaga bulan ramadhan ni, Kalau dah duit berlebih nanti..aku nak break business grafik sebulan..dan buat niaga lain pada bulan ramadhan.

Dah nak masuk 2 minggu orang islam berpuasa..so selamat berpuasa pada semua..harap tak terlambat ucapan ini.

3 comments:

HLiza said...

Selamat berpuasa..moga jumpa semua di hari raya.

Anonymous said...

SELAMAT ramadhan, err boleh dapat duit raya tak? hehe

Harajuku PearL said...

Ramadhan dah bis dah...Salam raya Aidilfitri dari itik itik Singapura ni.....

Pato & Pearl